Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Курс на эфектыўнасць

02 верасня 2016

Калектыў лакаматыўнага дэпо Маладзечна названы адным з лепшых сярод аналагічных прадпрыемстваў Беларускай магістралі па выніках галіновага спаборніцтва за першае паўгоддзе. Гэта стала добрым падарункам яго працаўнікам да 110-годдзя дэпо.

Маладзечанцы звыш плана выканалі такія паказчыкі, як сярэдняя вага грузавога цягніка, сярэднясутачныя прабег і прадукцыйнасць грузавога лакаматыва, выручка ад рэалізацыі прадукцыі і паслуг. План па эканоміі паліўна-энергетычных рэсурсаў на вытворчасць — мінус 4,6% (пры заданні мінус 3,3%), на цягу цягнікоў - мінус 4% (мінус 2%). Эканомія расхадоў склала мінус 2,6% (пры плане мінус 0,7%), рэнтабельнасць прадпрыемства ў першым паўгоддзі - 12,3% (6,9%).

У пачатку ХХ стагоддзя

За паўгода ў дэпо адрамантавана больш чым 400 колавых пар. Гэтую спецыялізацыю прадпрыемства атрымала ў год свайго 70-годдзя, калі быў арганізаваны ўчастак па рамонце колавых пар. Годам ж заснавання дэпо лічыцца 1906-й. Тады ў Маладзечна, змешчаным на скрыжаванні ліній Лібава-Роменскай і Полацка-Седлецкая дарог, пабудавалі і пачалі дзейнічаць дзве паравозныя рамонтныя майстэрні веернага тыпу з паваротнымі коламі сістэмы Селлерс. У іх вырабляўся прамывачны рамонт прыпісных пасажырскіх паравозаў і дробны рамонт вагонаў, якія выкарыстоўваліся на прылеглых участках. Колькасць работнікаў у той час не перавышала 100 чалавек. У іх ліку — 40 машыністаў, памочнікаў і качагараў.

Праз 110 гадоў

Сёння ў дэпо працуе 550 чалавек, больш за палову з іх — у цэху эксплуатацыі. Лакаматыўнае брыгады абслугоўваюць асіповіцкай, віленскае, полацкае, аршанскае і лідскае напрамкі. Пяць гадоў таму работнікі цэха эксплуатацыі разам з рамонтнікамі цэха ТО-2 адзначылі наваселле, пераехаўшы ў новы будынак. А з 2012 года брыгады пачалі асвойваць сучасныя грузавыя лакаматывы БКГ-1.

    

Імкнуцца ўдасканальвацца і рамонтнікі дэпо. Прадпрыемства адным з першых на магістралі укараніла сістэму менеджменту якасці рамонту колавых пар у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ISO 9001. З прычыны абмежаванасці цэхаў, працэс працы імкнуцца аптымізаваць, удасканаліць тэхналогіі і якасць рамонту шляхам мадэрнізацыі станкоў, ўкаранення рацыяналізатарскіх прапаноў, якія дазваляюць пры гэтым рэалізоўваць праграму імпартазамяшчэння, падаўжаць тэрміны службы розных дэталяў і вузлоў і тым самым эканоміць значныя сродкі. Да прыкладу, у 2015 годзе наватары дэпо прапанавалі сваю тэхналогію аднаўлення кантавых адтулін апоры для лакаматыва ТЭП-70 з выкарыстаннем радиально- свідравальнага станка. Дзякуючы чаму з'явілася магчымасць працягваць тэрмін службы апоры зубчастага колы колавай пары гэтага цеплавоза.

- У гэтым годзе тэхналогія аднаўлення дыяметра прывалачнага фланца ступіцах колавай пары цеплавоза ТЭП-70 з выкарыстаннем такарна-карусельнага станка 1516 і наплавачнай ўстаноўкі НТ-20 інжынера-тэхнолага Віталя Кавалевіча, начальніка колавага ўчастка Паўла Собачевского і электрагазазваршчык Сямёна Сарока зэканоміла больш за 26 тыс. дэнамінаваных рублёў і пазбавіла ад набыцця дэталяў з-за мяжы, — распавядае намеснік начальніка дэпо па ідэалагічнай працы, кадрах і сацыяльных пытаннях Максім Церах, дагэтуль узначальваў вытворча-тэхнічны аддзел прадпрыемства. — Акрамя таго, у гэтым годзе мы укаранілi два вiхретокавых паўаўтаматычных дэфектаскопаў, прызначаных для неразбуральнага кантролю ролікаў і латуневага сепаратара буксового падшыпніка ўсiх лакаматываў якiя ў нас рамантуюцца серый цеплавозаў - 2М62у, М62, 2ТЭ10, ТЭП60 і ТЭП70. — Гэта павышае якасць рамонту вузлоў і, адпаведна, бяспеку руху цягнікоў.

Акрамя планавых відаў рамонту колавых пар для лакаматываў Беларускай магістралі дэпо аказвае паслугі розным прадпрыемствам, якія эксплуатуюць манеўровыя лакаматывы. У прыватнасці, для філіяла №7 «Смаргонь-сiлiкатабетон» ААТ «Краснасельскбудматэрыялы», УПП «Смаргонскі камбінат хлебапрадуктаў", ААТ «Смалявічы бройлер», ТАА «Малінаўшчызненскі спіртагарэлачны завод — " Аквадзіў «. Подсобно-дапаможная дзейнасць прынесла 23 тыс. дэнамінаваныя рублёў.

Звяртаюцца да маладзечанцаў і заказчыкі з-за мяжы Беларусі. У гэтым годзе заключаны дагавор на абнаўленне 126 колавых пар для літоўскай прыватнай кампаніі. У скарбонку аддзялення зароблена 104 375 дэнамінаваныя рублёў.

Ёсць кім ганарыцца

Гэты год стаў знакавым для многіх работнікаў дэпо. Нагрудным знакам «За дабрасумленную Працу на Беларускай чыгунцы» II ступені ўзнагароджаны слесар па рамонце лакаматываў Мікалай Мишурко, III ступені - дзяжурны па дэпо Анатоль Ярашэвіч. Праца яго калегі Уладзіміра Яраша ацэнена Ганаровай граматай Беларускай магістралі, а слесара стосаў і аўтаматыкі Генадзя Янкоўскага — Ганаровай граматай Мінскага аддзялення. Мікалай Маркаў і Андрэй Севастей папоўнілі лік машыністаў цеплавозаў з безаварыйную прабегам на лакаматыве 1000000 км і 500000 км адпаведна. А токар Дзмітрый Страх названы лепшым маладым рацыяналізатарам магістралі. Яшчэ адзін наватар — Віталь Кавалевіч — стаў удзельнікам раённага конкурсу сярод маладых спецыялістаў і адзначаны ў намінацыі «Респект года».

У лакаматыўным дэпо Маладзечна ганарацца не толькі перадавікамі працы, але і сваімі спартсменамі. Не першы год дэпаўская каманда па міні- футболе ўдзельнічае ў гарадскіх турнірах. Машыніст Аляксандр Андрыянаў і інжынер па якасці Андрэй Мацюшонак ў складзе вузлавой каманды па валейболе сталі трэцімі на адзяленчаскiх спаборніцтвах. Памочнік машыніста Дзяніс Козіна, які бараніў гонар прадпрыемства ў спаборніцтвах аддзялення па плаванні, заняў першае месца. Ён яшчэ і ўдзельнік вакальнага калектыву «Гармонія», папулярнага як у вузле, так і ў горадзе. Добра вядомы ў Маладзечне яшчэ адзін саліст гэтага калектыву — памочнік машыніста Дзмітрый Іваненка. У мінулым годзе ён удзельнічаў у народным шоў «Я магу!» На тэлеканале «Беларусь 1». Маладзечанец выйшаў у фінал, за яго балелі не толькі дэпаўчане, але і ўсе землякі. Дзмітрый — пастаянны ўдзельнік творчых конкурсаў у сваім горадзе, а таксама на магістралі. У планах «Гармоніі" - развучыць новыя хіты, напісаць сваю музыку і працягваць радаваць гледачоў сваім творчасцю.

А ў перспектывах прадпрыемствы-юбіляра — набыццё сучаснага абсталявання і вымяральнага інструмента. Яны неабходны для падтрымання на высокім узроўні якасці работ пры капітальным рамонце колавых пар цеплавозаў, тэхнічным абслугоўванні і бягучым рамонце лакаматываў. У бліжэйшы час маладзечанцы спадзяюцца выканаць рэканструкцыю цэха ТО-2 з прыладай дадатковага чыгуначнага шляху для тэхнічнага абслугоўвання электравозаў.

 

Вольга АРЛОВА

Да спісу навін за 2016 год