Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

9 ліпеня 2020 года Дзіцячая чыгунка ім.К.С.Заслонава адкрыла 65-ы юбілейны сезон перавозак

10 ліпеня 2020

Ва ўрачыстай цырымоніі адкрыцця прыняў удзел Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў, першы намеснік начальніка Мінскага аддзялення чыгункі Уладзімір Шаўчэнка, першы намеснік старшыні адміністрацыі Першамайскага раёна г. Мінска Максім Сакалоў, начальнік Дзіцячай чыгункі Валерый Савіч, юныя чыгуначнікі, ветэраны і выпускнікі Дзіцячай чыгункі мінулых гадоў.

Начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў у сваім выступе заўважыў, што выхаванцы Дзіцячай чыгункі, гэта людзі, якія ўжо выбралі для сябе калі не прафесію, то жыццёвы шлях – уменне працаваць у камандзе, давяраць адзін аднаму, верыць адзін у аднаго і самае галоўнае – радавацца поспехам іншых. Ён пажадаў юным чыгуначнікам знайсці сябе на гэтым шляху, памятаць сваіх настаўнікаў, памятаць гісторыю і рухацца наперад, развівацца.

З пажаданнямі развіцця, росквіту, новых дасягненняў выступілі першы намеснік начальніка Мінскага аддзялення чыгункі Уладзімір Шаўчэнка і іншыя ганаровыя госці.

Адкрыццё 65-га сезона летніх перавозак адбылося ў абноўленым будынку вакзала на галоўнай станцыі Дзіцячай чыгункі - Заслонава. Перад адкрыццём на "малой беларускай" быў праведзены комплекс работ па падрыхтоўцы да юбілейнага сезона. На станцыі Заслонава абнавілі знешні аблік будынка вакзала. Ўнутранае афармленне, аздабленне і напаўненне памяшканняў ўяўляюць сабой сімбіёз гісторыі і сучаснасці. Зала чакання напоўнілася сучаснымі тэхнічнымі навінкамі, якія будуць цікавыя юным пасажырам і іх бацькам.

Упершыню на дзіцячай дарозе ўсе жадаючыя, незалежна ад узроўню падрыхтоўкі, змогуць паспрабаваць сябе ў ролі машыніста. Для гэтага ў зале чакання ўсталявалі гульнявы модуль з магчымасцю імітацыі кіравання цягніком. Ён уяўляе сабой працоўнае месца машыніста, дзе на панэлі ўсталяваныя органы кіравання, а на вокнах-экранах адлюстроўваецца рух па ўчастку чыгункі. На гульнявым модулі можна выбіраць від лакаматыва, сезон і час сутак.

На экране інфармацыйнага кіёска, які ўсталявалі ў зале чакання, можна знайсці цікавыя факты з гісторыі дзіцячых чыгунак краіны, паглядзець як выглядаюць розныя мадэлі рухомага складу, удакладніць расклад цягнікоў, даведацца, як праходзіць тэарэтычнае і практычнае навучанне юных чыгуначнікаў.

Імправізаваны цыкл працы чыгункі прадстаўлены на вялікім чыгуначным макеце памерам 4 х 1,5 метра. У цэнтры яго - станцыя Парэчча - першая станцыя Беларускай чыгункі, праз якую ў снежні 1862 года быў адкрыты рэгулярны рух цягнікоў Пецярбурга-Варшаўскай чыгункі.

У цэлым чыгуначныя пуці макета ўтвараюць сабой 2 кольцы, да якіх прымыкаюць тры прыёма-адпраўных пуці станцыі Парэчча. Па пуцях курсіруюць тры саставы - грузавы, пасажырскі і рэтра-цягнік, у склад якога ўваходзіць паравоз, пасажырскія і грузавыя вагончыкі мінулых гадоў. Святлафоры на макеце працуюць па ўсіх правілах, якія дзейнічаюць на чыгунцы. Прывакзальную плошчу станцыі ажыўляюць мініяцюрныя дрэвы, кіёскі, лаўкі, аўтамабілі і фігуркі людзей. Таксама міма станцыі праходзіць дарога, па якой рухаюцца аўтамабілі і аўтобусы, якія дастаўляюць пасажыраў на канчатковую станцыю, перасякаюць чыгуначныя пуці па пераездзе, абсталяваным аўтаматычным шлагбаўмам. Цягнікі і аўтамабілі на макеце рухаюцца ў цалкам аўтаматычным рэжыме.

Новай незвычайнай забаўкай у будынку вакзала стала ўнікальнае фоталюстэрка, якое замяняе сабой і фотазону і фатографа. З яго дапамогай прапануецца зрабіць фота з магчымасцю выбару чыгуначнай формы розных гадоў і фонавай застаўкі. Атрымаць прыгожа аформленае фота можна ў надрукаваным выглядзе або на электронную пошту.

Мабыць, самым душэўным падарункам для гасцей стала гучанне жывой музыкі. Гэта не выпадкова, бо гістарычна само слова "вакзал" мае музычную афарбоўку, да прыкладу, у першых вакзалах Царскасельскай чыгункі праводзілі вечары, балі і канцэрты. У зале чакання вакзала Дзіцячай чыгункі з'явіўся сапраўдны раяль. Акрамя ўтульных камерных канцэртаў для пасажыраў, якія чакаюць свой цягнік, электрамеханічны інструмент таксама можа прайграваць музыку без удзелу чалавека. Наяўнасць раяля адкрывае магчымасць для правядзення на Дзіцячай чыгунцы вечароў музыкі ў выкананні навучэнцаў дзіцячых музычных школ, а таксама сустрэч з вядомымі музыкамі, дазволіць пазнаёміцца з выдатнымі музычнымі творамі выхаванцам і гасцям Дзіцячай чыгункі.

Афармленне інтэр'ераў вакзала вытрымана ў стылі 50-х гадоў мінулага стагоддзя - часу, калі над яшчэ маладымі хвоямі на ўскраіне Мінска прагучаў першы свісток да адпраўлення цягніка. У якасці матэрыялаў для аздаблення абраны высакародны дуб. У вестыбюлі абсталяваны драўляныя канструкцыі модуляў "Каса" і "Даведка", а шкленне ўваходнай групы з боку праспекта Незалежнасці ўпрыгожана вітражом-пано з выявай паравоза.

Новае аблічча прыняла зала чакання. Яе афармленне таксама вытрымана ў стылі 50-х – разьбяныя драўляныя лаўкі, дэкаратыўныя экраны на сценах, французскія шторы на высокіх вокнах. Для падтрымання атмасферы сярэдзіны мінулага стагоддзя захавалі і адрэстаўравалі гістарычныя люстры, таксама вырабілі і размясцілі дадатковыя бра.

Першы цягнік "Сталічны Экспрэс" адправіўся з перона станцыі Заслонава 9 ліпеня ў 11:00. Пасажыры праехалі па традыцыйным маршруце – ад станцыі Заслонава да станцыі Сасновы Бор і назад.

У летнім сезоне 2020 года цягнік будзе курсіраваць па серадах, чацвяргах і пятніцах з 11: 00 да 14: 09 і рабіць 4 рэйсы (у 11:00, 11:38, 12:57, 13:35), а па суботах і нядзелях - з 11: 00 да 16: 04 і рабіць 6 рэйсаў (у 11:00, 11:38, 12:57, 13:35, 14:52, 15:31).

У верасні здзейсніць падарожжа на "Сталічным экспрэсе" можна будзе па суботах і нядзелях з 11:00 да 16:04. Цягнік будзе рабіць 6 рэйсаў (у 11:00, 11:38, 12:57, 13:35, 14:52, 15:31).

Кошт праезду складае 4 беларускія рублі.

Навінкай 65-га юбілейнага сезона стала магчымасць набыцця білетаў на цягнік "Сталічны Экспрэс" праз інтэрнэт-сэрвіс па продажы білетаў ByCard. Таксама квіткі, як і раней, можна набыць у касе на вакзале станцыі Заслонава.

 Гістарычная даведка:    

Рашэнне аб будаўніцтве ў Мінску дзіцячай чыгункі было прынята ў цяжкі пасляваенны час, калі сталіцу яшчэ працягвалі аднаўляць з руін. У гэты перыяд асабліва важна было арганізаваць вольны час падлеткаў, стварыць умовы для прафесійнай арыентацыі моладзі і выхавання будучых пакаленняў чыгуначнікаў.

У 1971 годзе дзіцячай чыгунцы было прысвоена імя легендарнага партызанскага камбрыга, чыгуначніка Канстанціна Сяргеевіча Заслонава. Тады ж станцыя Парк культуры была перайменавана ў станцыю Заслонава.

У складзе Дзіцячай чыгункі ім. К. С. Заслонава акрамя галоўнай станцыі Заслонава, маюцца станцыі Піянерская і Сасновы бор. Кожная з іх мае сваё прызначэнне. Поўная даўжыня "малой беларускай" складае 4,5 кіламетра.

Цяпер Дзіцячая чыгунка ім. К. С. Заслонава ўяўляе сабой унікальны адукацыйны комплекс, які адначасова спалучае ў сабе функцыі сапраўднага чыгуначнага прадпрыемства і ўстановы прафесійнай падрыхтоўкі і дадатковай адукацыі дзяцей, а таксама першапачатковай падрыхтоўкі кадравага рэзерву для працы на Беларускай чыгунцы.

Стаць юным чыгуначнікам можа кожны навучэнец 5-7 класаў сярэдніх школ г. Мінска і Мінскай вобласці. Штогод з восені да вясны ў навучальным цэнтры Дзіцячай чыгункі, які размешчаны па адрасе г. Мінск, вул. Фрунзе, 9 больш за 400 навучэнцаў бясплатна праходзяць тэарэтычнае навучанне розным чыгуначным прафесіям, вывучаюць прыстасаванне лакаматываў, вагонаў, пуцявой гаспадаркі, асновы арганізацыі руху цягнікоў, сігналізацыі і сувязі. Кожны год дзеці з нецярпеннем чакаюць летняй цягніковай практыкі, каб замацаваць свае веды ў рэальных умовах, зрабіць яшчэ адзін крок на шляху да мары. У выніку больш за 60% выпускнікоў Дзіцячай чыгункі ў далейшым працягваюць сваё навучанне ў прафесійна-тэхнічных, сярэдніх спецыяльных і вышэйшых навучальных установах чыгуначнага транспарту.

Усяго за 65 гадоў існавання Дзіцячай чыгункі яе выпускнікамі сталі больш за 12 000 выхаванцаў, прычым кожны трэці з іх звязаў сваё жыццё з Беларускай чыгункай. За гэтыя гады цягнікі прайшлі па "Малой Беларускай" адлегласць каля 400 000 кіламетраў і перавезлі каля
4 мільёнаў пасажыраў.

 

Да спісу навін за 2020 год