Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

1 кастрычніка - 40 гадоў Аршанскай дыстанцыі электразабеспячэння

01 кастрычніка 2021

Гісторыя развіцця электразабеспячэння на Аршанскім чыгуначным вузле пачалася ў 1924 годзе, калі першая электрастанцыя магутнасцю 50кВт была пабудавана на станцыі Орша-Цэнтральная. У 1925 году ўведзена ў строй электрастанцыя на станцыі Орша-Заходняя, ​​дзе былі ўсталяваныя два дызель генератара магутнасцю па 200 кВт. Электрастанцыя была сумешчана з ТП-6, а задзейнічаныя яшчэ дзесяць трансфарматарных падстанцый былі закальцованыя па высокаму боку кабельнымі лініямі 6кВ. Электраэнергіяй былі забяспечаны паравознае дэпо, станцыя Орша-Цэнтральная і чыгуначная бальніца.

У 1950 году электрастанцыі выведзеныя са складу паравознага дэпо і перакладзены на самастойны баланс. У 1952 году харчаванне чыгуначных аб'ектаў ажыццяўлялася ад гарадскіх электрасетак. Першым начальнікам Аршанскага энергаўчастка стаў Б.Н.Мацвіенка.

У 1961 годзе ў сувязі з уключэннем Аршанскага аддзялення ў склад Мінскага аддзялення чыгункі Аршанскі ўчастак быў ліквідаваны і на яго базе створаны раён электрасетак. Аршанскі раён электрасетак уваходзіў у склад Мінскага ўчастка энергазабеспячэння Мінскага аддзялення Беларускай чыгункі, колькасць раёна была 75 чалавек.

У верасні 1972 года начальнікам раёна быў прызначаны Грышчанкаў Генадзь Канстанцінавіч. У гэтыя гады калектыў раёна выконваў работы па далейшаму развіццю прылад энергазабеспячэння, іх рэканструкцыі, па павышэнню надзейнасці працы прылад, а таксама развіцця гаспадаркі энергазабеспячэння.

З 1976 года пачаўся новы перыяд у развіцці Аршанскага раёна электрасетак.У гэты час пачалося будаўніцтва лініі аўтаблакіроўкі на жалезабетонных апорах на участках Орша-Барысаў і Орша-Красное, Орша-Мажэеўка і Чэрвено.

22 снежня 1976 года была ўстаноўлена першая апора кантактнай сеткі на перагоне Орша - Хлусава новай сістэмы 2 х 25 кВ. З гэтага моманту пачаўся мантаж кантактнай сеткі, будаўніцтва цягавай падстанцыі Хлусава, аўтаматычнага пункта харчавання на станцыі Орша- Цэнтральная і станцыі Асінаўка.

З 1978 года пачалося будаўніцтва кантактнай сеткі на ўчастку Орша - Барысаў, цягавай падстанцыі Бобр і а ўтатрансфарматарных пунктаў на станцыях Коханава, Талачын, Слаўнае і дзяжурных пунктаў кантатнай сеткі Талачын, Бобр. Першы электрацягнік са Смаленска прыбыў у Оршу ў снежні 1978 года.

1 кастрычніка 1981 г. загадам начальніка Беларускай чыгункі на базе Аршанскага раёна электрасетак быў арганізаваны Аршанскі ўчастак энергазабеспячэння. Начальнікам быў прызначаны Грышчанкаў Генадзь Канстанцінавіч, галоўным інжынерам Яўгеньеў Віктар Канстанцінавіч.

У снежні 1981 года прайшоў цягнік на электрацяге ад Смаленска да Мінска.

У 1982 годзе быў здадзены ў эксплуатацыю адміністрацыйны корпус энергаўчастка, пабудаваны боксы гаражоў на станцыі Орша-Заходняя. У далейшым былі створаны цэха: рамонтна-рэвiзiйны і рамонтна-механічная майстэрня.

З уводам у эксплуатацыю кантактнай сеткі ўчасткаў Красное-Барысаў і цягавых падстанцый Хлусава, Бобр ў мэтах аператыўнасці пераключэнняў ў 1983 годзе ўкаранёна сістэма тэлемеханікі «Лісна» па лінейным станцыям, а ў 1990 годзе па ТП станцый вузла.

У перыяд 1985-1987 пабудавана і ўведзена ў эксплуатацыю высакавольтная лінія 10 кВ на ўчастку Орша-Лепель, Чашнікі-Новалукомль.

За перыяд 1983-1992 пабудавана 10 новых трансфарматарных падстанцый, рэканструявана частка старых. Праводзіцца рамонт нізкавольтных і высакавольтных сетак з перакладам з драўляных апор на жалезабетонныя. У 1995 годзе ў дыстанцыі пачата ўкараненне сістэмы АРМ энергадіспетчара, АРМ энергасбыта.

У 2001 годзе начальнікам дыстанцыі прызначаны Гарэлаў У.І., галоўным інжынерам Музок А.П.

Паветраныя лініі электраперадач Аршанскага чыгуначнага вузла, усіх станцый і прыпыначных пунктаў перакладзены на жалезабетонныя апоры. Пабудаваны новыя трансфарматарныя падстанцыі, праведзена рэканструкцыя ТП-204, дзе устаноўлена найноўшае абсталяванне.

Выкананы работы па ўкараненні прылад радыёсувязі паміж брыгадай, якая працуе, з энергадіспетчарам на ўчастку Красное-Барысаў, праведзена замена абсталявання з улікам энергазберагальных тэхналогій. Укаранёны камп'ютэрныя сеткі і новыя АРМ з перадачай інфармацыі на сервер Мінскага аддзялення чыгункі.

Раён кантактнай сеткі Орша актыўна вырабляў субпадрадныя работы па пераўладкаванні кантактнай сеткі аб'екта: «Падаўжэнне прыёма-адправачных пуцей парку «Е» станцыі Орша-Цэнтральная».

У 2015 годзе начальнікам дыстанцыі прызначаны Науковіч Анатоль Пятровіч, галоўным інжынерам Шерый Антон Аляксандравіч.

У лютым 2018 гадоў ў штат дыстанцыі ўключаны: раён кантактнай сеткі Барысаў, цягавая падстанцыя Барысаў.  Да спісу навін за 2021 год