Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Аб прафілактыцы траўматызму на аб'ектах чыгуначнага транспарту

Большасць з нас хоць бы некалькі разоў у годзе карыстаецца паслугамі чыгуначнага транспарту. На чыгуначным вакзале, станцыях і ў электрацягніках рэгулярна па гучнагаварыцелю перадаюцца папярэджання Беларускай чыгункі аб тым, што трэба выконваць максімальную пільнасць, знаходзячыся паблізу пуцей. Вядомыя слоганы: «Жалезная дарога не месца для прагулак», «Памятайце: цягнік імгненна спыніць нельга». Усе да гэтых папярэджанняў прывыклі і ставяцца, на жаль, як да назойлівай рэкламе шакаладных батончыкаў. А дарма. Калі б пасажыры сур'ёзна паставіліся да заклікаў чыгуначнікаў, то можна было б пазбегнуць многіх непапраўных асабістых трагедый.
 
Большасць выпадкаў траўміравання адбылося вясной, летам і восенню. Звязана гэта, перш за ўсё з дачным сезонам, перыядам адпачынкаў, павелічэннем колькасці пасажыраў, якія карыстаюцца прыгарадным транспартам.
 
Праведзены Мінскай транспартнай пракуратурай аналіз стану бяспекі руху і эксплуатацыі чыгуначнага транспарту ў Мінскім транспартным рэгіёне сведчыць аб істотна ўзрослым колькасці выпадкаў траўміравання грамадзян электрычным токам на аб'ектах чыгуначнай інфраструктуры.
 
Так, у 2016 годзе на аб'ектах чыгуначнага транспарту электротравму атрымала 5 грамадзян, пры гэтым трое пацярпелых памерлі. З паказанай колькасці траўмавана токам 2 падлетка, адзін атрымаў траўмы, не сумяшчальныя з жыццём.
 
У аналізуемы перыяд мелі месца 2 факты траўміравання непаўналетніх электратокам.
Так, 30.05.2016 каля 21 гадзіны непаўнагадовы Ж., 2003 года нараджэння, сумесна з трыма непаўналетнімі пералезлі праз плот станцыі Мінск-Паўднёвы, пасля чаго Ж. узлез на дах грузавога вагона, які знаходзіўся на восьмым пуцi станцыі, і закрануў лініі ДПР (27 000 Вт), у выніку чаго быў траўміраваны электратокам і з дыягназам: электрычны шок сярэдняй ступені цяжару, паражэнне высакавольтных электрычнасцю, электротермический апёк правай верхняй канечнасці, тулава, абедзвюх ніжніх канечнасцяў, ЧМТ лёгкай ступені - змешчаны на лячэнне ў Бальніцу хуткай медыцынскай дапамогі.
 
Наступны трагічны выпадак адбыўся на станцыі Мінск-Сартавальны 16.09.2016. Непаўналетні Т., 2002 года нараджэння, сумесна з чатырма непаўналетнімі гулялі ў раёне названай станцыі. Падчас гульні Т. каля 16 гадзін 51 хвіліну наблізіўся да 4а электрифицированному чыгуначным шляху станцыі, на якім знаходзіўся склад грузавога цягніка, і, грэбуючы правіламі асабістай бяспекі, забраўся на чыгуначную цыстэрну, дзе быў абпалены полымем электрычнай дугі ад кантактнага провада. Ад атрыманых траўмаў пацярпелы падлетак 30.09.2016 памёр.
 
Да жаль, у 2017 годзе таксама зафіксаваныя выпадкі траўміравання грамадзян.
03.03.2017. К. рыбак лавіў рыбу ў рацэ Перапуць з боку другога галоўнага пуцi перагону Коласава-Негарэлае, размешчанага на тэрыторыі Дзяржынскага р-на. Каля 12 гадзін 09 хвілін пераходзячы на другі бок ад чыгуначных пуцей, не склаў вуду і дакрануўся да кантактнага провада, з прычыны чаго быў уражаны электрычным токам. Зыход траўміравання — рыбак загінуў.
 
Непаўналетні К. 2000 г. н., 20.03.2017 каля 19 гадзін 51 хвіліны з мэтай перасячэння 4-га чыгуначнага шляху станцыі Пухавічы, праявіўшы бестурботнасць, падняўся па лесвіцы на цыстэрну, якая знаходзіцца ў складзе грузавога цягніка «Жлобін-Мінск», які стаяў на паказаным электрыфікаваным пуцi. У выніку гэта прывяло да паражэнню электрычным токам. К. ад кантактнага провада і падзення з вагона на зямлю. З атрыманымі цяжкімі траўмамі і апёкамі пацярпелага даставілі на лячэнне ў Пуховичскую раённую бальніцу.
 
Большасць пералічаных выпадкаў траўміравання адбыліся па прычыне асабістай неасцярожнасці грамадзян пры знаходжанні паблізу чыгуначных пуцей, ігнаравання папераджальных сігналаў, а таксама знаходжанне паблізу чыгуначных пуцей у стане алкагольнага ап'янення.
 
Неабходна памятаць, што напружанне ў кантактнай сетцы больш за 25000 вольт.
 
У сувязі з гэтым неабходна яшчэ раз нагадаць, што аб'екты чыгуначнай інфраструктуры з'яўляюцца зонамі падвышанай небяспекі.
 
Пераход праз чыгуначныя пуцiі варта ажыццяўляць у устаноўленых і пазначаных для гэтага месцах (пешаходныя пераходы, тунэлі, масты).
 
Пры пераходзе праз чыгуначныя пуці грамадзянам не варта карыстацца тэлефонамі мабільнай сувязі і навушнікамі.
 
Скрыжаванне чыгуначнага шляху пасля праходу цягніка аднаго кірунку варта вырабляць, пераканаўшыся ў адсутнасці руху цягніка сустрэчнага напрамкі.
 
У зонах падвышанай небяспекі не варта:
  • праходзіць па чыгуначных пуцях або знаходзіцца на чыгуначных пуцях ва неўстаноўленых месцах;
  • парушаць правілы пажарнай бяспекі;
  • распіваць спіртныя напоі або знаходзіцца ў грамадскіх месцах на аб'ектах інфраструктуры чыгуначнага транспарту агульнага карыстання ў стане алкагольнага, наркатычнага або таксічнага ап'янення;
  • подлезать пад транспартныя сродкі чыгуначнага транспарту;
  • пералазіць праз автосцепные прылады паміж вагонамі;
  • скакаць з пасажырскіх платформаў на чыгуначныя пуцях;
  • заходзіць за абмежавальную лінію ля краю пасажырскай платформы;
  • набліжацца да які праходзіць цягніка на адлегласць, пры якім магчыма ўздзеянне зацягваюць паветранага патоку, які ўтвараецца якія праходзяць чыгуначным рухомым складам;
  • бегчы па пасажырскай платформе побач з якія прыбываюць, якія праходзяць або якія адпраўляюцца (рухаюцца) цягніком;
  • праводзіць рухомыя гульні, пакідаць дзяцей без нагляду і кантролю.

У працяг тэмы хацелася б адзначыць, што для прадухілення наезду на людзей, лакаматыўнымі брыгадамі цягнікоў ва ўсіх выпадках прымяняецца экстранае тармажэнне. Пры гэтым, лакаматыву і вагонах наносіцца пэўны шкоду. У апошні час спецыялістамі Мінскага аддзялення Беларускай чыгункі вырабляецца разлік нанесенай шкоды. У разлік бяруцца многія паказчыкі, у тым ліку кошт выдаткаванай энергіі, паліва, а таксама вымушанага прастою цягнікоў.

 
У выпадку, калі траўміравання чалавека ўдалося пазбегнуць, Мінскай транспартнай пракуратурай прымаюцца меры для прыцягнення грамадзяніна да адміністрацыйнай адказнасці паводле артыкула 18.3 Кодэкса аб адміністрацыйных правапарушэннях (Парушэнне правілаў, якія забяспечваюць бяспеку руху на чыгуначным або гарадскім электрычным транспарце). Акрамя гэтага, пракуратура можа абавязаць вінаватая асоба пагасіць шкоду жалезнай дарозе ў поўным аб'ёме. Сказаць па праўдзе, выпадкаў адмовы пагасіць шкоду ў добраахвотным парадку яшчэ не было, т. к. усім вядома, што ў гэтым выпадку пракуратура проста падае ў суд па месцы жыхарства адказчыка. Пасля чаго суд абавяжа не толькі выплаціць шкоду дарозе, а яшчэ пакрыць шматлікія судовыя выдаткі, тады разам з выдаткамі на адваката, плаціць прыйдзецца куды больш.
 
Рыхтуючы дадзеную артыкул, мне б вельмі хацелася, каб грамадзяне, якія яшчэ не зрабілі для сябе адпаведныя высновы, былі больш уважлівыя, знаходзячыся на жалезнай дарозе. Не ставіліся фармальна да заклікаў чыгуначнікаў. Гэтым мы захаваем жыццё і здароўе сабе і сваім блізкім людзям.
 
Старшы памочнік
Мінскага транспартнага пракурора Доўгаль Д. П.