Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

З высокім пачуццём адказнасці

17 чэрвеня 2016

У ліку дэлегатаў, абраных на V Усебеларускі народны сход, - і машыніст сталічнага лакаматыўнага дэпо Вацлаў Крэчка. Пісьменны спецыяліст, з вялікім прафесійным вопытам, актывіст прафсаюза, душой хварэе за людзей і сваё прадпрыемства, а яшчэ дысцыплінаваны, адказны чалавек, які карыстаецца заслужаным аўтарытэтам. Так кажуць пра яго калегі. Акрамя таго, у прафсаюзным камітэце дэпо ён уваходзіць у склад камісіі па працоўных спрэчках, шмат увагі надае ветэранам. Каму, як ні яму, прадстаўляць Беларускую чыгунку на такім форуме, лічаць на прадпрыемстве.
 
 
 

У сталічным лакаматыўным Вацлаў Мар'янавіч з 1980 года. Нарадзіўся на Гарадзеншчыне, з дзяцінства марыў стаць машыністам: аднойчы яго школьнае сачыненне на тэму «Кім я хачу стаць» было прызнана лепшым. Пасля заканчэння васьмігодку ажыццяўляць мару паехаў у Мінск, у ГПТУ-34. Размеркаванне атрымаў у лакаматыўнае дэпо Мінск. Пасля службы ў войску былі курсы памочнікаў машыніста электравоза ў Гомелі, а праз нейкі час там жа Вацлаў Крэчка атрымаў правы на кіраванне цеплавозам, электравозам і паравозам, стаўшы, па сутнасці, машыністам універсалам. Да распаду СССР паспеў скончыць і Даўгаўпілскі тэхнікум чыгуначнага транспарту, атрымаўшы спецыяльнасць тэхніка-механіка цеплавознага гаспадаркі.
 
 За правым крылом электравоза Вацлаў Крэчка ўжо больш за 20 гадоў. Першым яго лакаматывам на электротяге быў грузавы ВЛ80С, затым перасеў на пасажырскі ЧС4Т, з якім да гэтага часу не расстаецца. А да іх у свой час дадаўся электравоз ЭП10, якога змяніў ЭП20, а таксама ЧС8. Плечы абслугоўвання - да Брэста і Оршы. Сёння Вацлаў Крэчка асвойвае яшчэ адзін напрамак - гомельскае. За столькі гадоў быў надзейным напарнікам многіх машыністаў і памочнікаў, выхаваў многіх годных локомотивщиков.
 
За сваю працу Вацлаў Мар'янавіч узнагароджаны знакамі «За ніякіх аварый прабег на лакаматыве 500 000 км», «Выдатнік Беларускай чыгункі», а ў гэтым годзе яго імя апынулася на Дошцы гонару Мінскага аддзялення.
 
У яго прафесіі, лічыць машыніст Крэчка, не бывае выпадковых людзей.
 
 - Яна не трывае несур'ёзных, неарганізаваных, ня тых, што любяць сваю справу. У ёй застаецца той, хто сумленны ў сваёй працы, валодае высокім пачуццём адказнасці. Калі кожны будзе валодаць гэтымі якасцямі, сумленна выконваць сваю справу, імкнуцца ісці ў нагу з часам, пры гэтым паважаючы традыцыі старэйшых пакаленняў, у нашым грамадстве будзе менш праблем і рознагалоссяў. Тады кожны ўнясе сваю значную лепту ў дабрабыт сваёй краіны. Напэўна, пра гэта я і сказаў бы, калі б давялося выступіць на Усебеларускім сходзе. А яшчэ падзяліўся б тым, як на магістралі абнаўляецца лакаматыўны парк, ўкараняецца новая сучасная тэхніка, з якой цікавасцю яе асвойвае наша моладзь. Безумоўна, усё гэта радуе. Хацелася б, каб прэстыж прафесіі машыніста захоўваўся. А гэта ўжо залежыць непасрэдна ад нас.
 
Вольга НІКАЛАЕВА
Да спісу навін за 2016 год