Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Дыстанцыя, якая вядзе да поспеху

08 верасня 2016

Сёння Барысаўскай дыстанцыі шляху спаўняецца 55 гадоў. Калектыў сустракае гэтую дату, што называецца, у працах і клопатах.
 

З пачатку года сярэднім рамонтам з глыбіннай машынай ачысткай РМ абнавілі 4 км шляху, замянілі 16 камплектаў стрелочных перакладаў на новыя і 8 — на старопрыдатныя, а таксама 16 камплектаў жалезабетоннага пераводнага бруса. На участку, які абслугоўваецца дыстанцыяй, адрамантавана дзевяць штучных збудаванняў. Стан шляху ацэнена 41 балам пры плане 59.
 
Барысаўчане абслугоўваюць галоўны ход магістралі паміж прыпыначным пунктам Сонечны і ўваходнымі стрэлкамі станцыі Азярышча, а таксама ўчасткі Калодзішчы — Гатава і Смалявічы — Шэметава. У цяперашні час на балансе дыстанцыі больш за 400 км разгорнутай даўжыні галоўных шляхоў, каля 150 км — станцыйных, каля 50 км — пад'язных, а таксама больш за 500 стрэлачных перакладаў, каля 70 пераездаў. Да верасня 1961 года ўсё гэта знаходзілася ў падпарадкаванні Мінскай і Аршанскай дыстанцый шляху. За пяцьдзесят пяць гадоў прадпрыемства развівалася, тэхнічна аснашчалася, удасканальвалася.
 
З моманту ўтварэння дыстанцыі тут пачалі замену рэек лёгкіх тыпаў Р-43, Р-50 на больш цяжкія Р-65, тады ж былі выкладзеныя і першыя плеці бязстыкавы шляху. А пасля электрыфікацыі ўчастка Мінск — Барысаў ў 1975 годзе пачалі курсіраваць цягнікі на электрацяге. Да 1981-га яго працягнулі да Оршы. Тады ж усё ручныя стрэлачныя пераклады на станцыях ад Барысава да Оршы абсталявалі электрычнай цэнтралізацыяй.
 
У няпростыя 1990-я на ўчастку Барысаў - Мінск начала дзейнічаць двухбаковая аўтаблакіроўка, з'явіліся новыя дарожныя машыны ПМГ для мацавання клемных і закладных нітаў, ВПР-02, ВПР-1200 — для выправы і рыхтоўкі шляху, шляхавая машина «Кершо» для выразкі забруджанага баласта. У гэтыя ж гады капітальны рамонт шляху выконвалі па новай тэхналогіі - з глыбокай ачысткай друзу машынамі RM-76 і RM-80. Тады ж чыгуначныя пераезды сталі абнаўляць гумовымі насціламі, а ў шлях ўпершыню былі выкладзеныя канчукі бязстыкавы шляху даўжынёй больш блок-ўчастка.
 
Наступнае дзесяцігоддзе пачалося з замены ў крывых участках шляху на станцыях Талачын, Слаўнае, Бобр, Смалявічы і Барысаў стрэлачных перакладаў на аўстрыйскія крывалінейныя VAE. Укаранёны ў эксплуатацыю шляхавымяральная каляска з лічбавай індэксацыяй кантролю і рэгістрацыяй параметраў стану шляху, дефектоскопные ультрагукавыя каляскі з кампутарным рэгістрам, шматфункцыянальная шляхавая машына SVP-74. Укаранёны ў 2013 годзе комплекс TRANSLAMATIC дазваляе ў шляху выконваць наплаўкі рэшт рэек і крыжавін стрелочных перакладаў, а таксама значна эканоміць сродкі. З пачатку бягучага года гэта каля 390,81 тыс. дэнамінаваных рублёў. Даюць эканомію паліўна-энергетычных рэсурсаў і сродкаў усталяваны ў мінулым годзе на даху механічных майстэрняў сонечны калектар (0,86 тыс. рублёў), а таксама аўтаматызаваная сістэма дыстанцыйнага кіравання і маніторынгу тэхнічнага падагрэву стрелочных перакладаў АСУЭО-СП (электраабаграванне стрелочных перакладаў у зімовых умовах) на станцыі Шэметава (8,71 тыс. рублёў).
 
- Апошнім часам на галоўным хаду магістралі актыўна вядзецца замена стрэлачных перакладаў на больш сучасныя. Максімальную хуткасць руху на іх можна развіваць да 160 км / г. Яны цяжэй звыклых, складаюцца з двух (а не за тры) блокаў і ўварваецца ў шлях, то ёсць выключаюць стыкі. У гэтым годзе ўжо выкладзена 16 такіх камплектаў на станцыях Жодзіна, Калодзішчы, Гарадзішча, Азярышча, — распавёў намеснік начальніка дыстанцыі шляху Вячаслаў Палагоўскi.
 
Добра папрацавалі барысаўчане апошнім часам у ходзе мадэрнізацыі ўчастка Смалявічы — Нацыянальны аэрапорт Мінск для арганізацыі пасажырскага руху. Вялікі фронт работ праведзены на ўчастку Мінск — Смалявічы, дзе з мінулага года адкрыўся рух цягнікоў гарадскіх ліній.
 
Сур'ёзную ўвагу ў дыстанцыі надаюць паляпшэнню ўмоў працы і побыту пуцейцаў. Барысаўчане аднымі з першых на магістралі сталі капітальна абнаўляць і добраўпарадкоўваць бытавыя памяшканні акалодку і цэхаў. Зараз усе яны абсталяваны пакоем прыёму ежы, сушылкамі, навучальнымі класамі згодна з патрабаваннямі.
 
На прадпрыемстве сёння працуе 510 чалавек. У розны час 18 яго работнікаў адзначаны знакам «Ганаровы чыгуначнік», 13 — знакам «Выдатнiк Беларускай чыгункi». У гэтым годзе нагрудным знакам «За добрасумленную працу на Беларускай чыгунцы» III ступені ўзнагароджаны манцёр шляху 7-га акалодку Валерый Літвякоў, Ганаровай граматай Беларускай чыгункі - дарожны майстар 3-га акалодку Кірыл Улiцiн, Падзяка начальніка дарогі аб'яўлена Мантэрэй шляху 5- га акалодку Віктару Філонава. Ганаровая грамата начальніка Мінскага аддзялення ўручана намесніку начальніка дыстанцыі шляху Вячаславу Палагоўскаму.
 
Барысаўская дыстанцыя шляху вядомая сваімі спартыўнымі дасягненнямі. На прадпрыемстве ёсць свае каманды па міні-футболе і футболе. У першым вiдзе спорту пуцявікі з'яўляюцца дзевяціразовымi чэмпіёнамі Мінскага аддзялення, чэмпіёнамі і ўладальнікамі Кубка Беларускай чыгункі 2007 — 2008 гадоў, чэмпіёнамі Мінскай вобласці 2008 года сярод прадпрыемстваў рэгіёну, шматразовым чэмпіёнамi горада Барысава і раёна. У другім вiдзе барысаўчане не раз выйгравалі Кубак райпрофсожа. Рыхтуюцца яны і да чарговага матчу, які па традыцыі пройдзе ў верасні ў Оршы.
 
У цэлым жа ў барысаўскіх пуцейцаў шмат планаў, галоўныя з якіх — плённая праца і засваенне новай тэхнікі.
 
Вольга НІКАЛАЕВА
Да спісу навін за 2016 год