Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

У тэорыі і на практыцы

13 кастрычніка 2016

Лепшага дэфектаскапiста ў вагонным дэпо вызначылі на дарожным конкурсе прафесійнага майстэрства. Ён прайшоў на базе Баранавіцкага падраздзялення дарожнага цэнтра па падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы і павышэнню кваліфікацыі кадраў Беларускай чыгункі.
 

Пераможца конкурсу з рэфрыжэратарных вагоннага дэпо Маладзечна Віталь Шаура
Гэты конкурс служба вагоннага дэпо праводзіць штогод, аднак у гэтым годзе было некалькі істотных адрозненняў. Па-першае, удзельнікам неабходна было прадэманстраваць навыкі працы на стэндзе СДВК, навучальны варыянт якога нядаўна з'явіўся ў Баранавіцкім падраздзяленні. Па-другое, калі ў мінулым годзе прызавыя месцы засталіся выключна за прадстаўніцамі слабага полу, то ў гэты раз барацьба за перамогу вялася сярод мужчын. Але пра ўсё па парадку.
У першы конкурсны дзень 11 лепшых дэфектаскапiстаў, дэлегаваных ад вагонных дэпо магістралі, прайшлі тэарэтычнае выпрабаванне. Многія ўдзельнікі называлі яго самым складаным этапам. Бо тут трэба было адказаць на 130 пытанняў, сярод якіх 50 - па магнітнаму метаду кантролю, 50 - па ўльтрагукавому, а таксама 30 пытанняў, прысвечаных ахове працы. На кожны з трох блокаў адводзілася ў сярэднім 40 хвілін.
- Тэарэтычная база забываецца даволі хутка, таму веды ў галіне неразбуральнага кантролю неабходна пастаянна актуалізаваць і папаўняць. Але ў гэтым годзе ўсе ўдзельнікі справіліся з заданнем добра, - адзначыла, падводзячы вынік гэтага этапу, член конкурснай камісіі, начальнік Баранавіцкага падраздзялення Дарожнага цэнтра па падрыхтоўцы, перападрыхтоўцы і павышэнню кваліфікацыі кадраў Вольга Ходоров. - Відавочна, што ўзровень дефектоскопистов расце, бо ад таго, наколькі прафесійна яны выконваюць сваю працу, залежыць бяспека руху.
 

Конкурсная камісія падводзіць вынікі
Дарэчы, дэфектаскапiсты вагоннага дэпо кожныя два гады праходзяць двухтыднёвыя навучальныя курсы ў Баранавічах. Павысіць кваліфікацыю да 5-га ці 6-га разраду можна толькі на базе Баранавіцкага падраздзялення. Акрамя таго, толькі тут можна атрымаць прафесію дэфектаскапiста па магнітнаму і ўльтрагукавому кантролю. Таму кожны ўдзельнік спаборніцтва адмечаны знакам конкурснай камісіі, у якую ўвайшоў і старшыня кваліфікацыйнай камісіі па выпуску слухачоў у Баранавіцкім падраздзяленні Дарожнага цэнтра, намеснік галоўнага рэвізора дарожнага па бяспецы руху цягнікоў Мікалай Улашчык.
Далей за тэарэтычным вынікала практычнае выпрабаванне - ультрагукавой кантроль колавых пар у адпаведнасці з дзеючымі ПР НК.
У кожнага канкурсанта - індывідуальнае заданне. Пасля налады дэфектаскоп неабходна выявіць усе дэфекты і аформіць пратакол кантролю.
Група лідэраў вызначылася ўжо пасля першага конкурснага дня.
- Віталь Шаура, дэфектаскапiст з рэфрыжэратарных вагоннага дэпо Маладзечна, набраў высокую суму балаў. У мінулым навучальным годзе ён праходзіў у нас перападрыхтоўку і на кваліфікацыйным экзамене атрымаў 10 балаў. Гэта разумны спецыяліст, мае вышэйшую тэхнічную адукацыю, адчуваецца вялікая цікавасць да прафесіі, - працягвае Вольга Ходар. - Добрую суму балаў набралі дэфектаскапiсты вагонных дэпо Жлобіна, Віцебска і Магілёва - Таццяна Дзядкова, Юрый Разу'еў і Сняжана Руднiкова.
У другі конкурсны дзень удзельнікаў зноў чакала практычнае выпрабаванне, дзе патрэбна было праявіць веданне нарматыўных дакументаў у галіне неразбуральнага кантролю, правільна выбраць метад кантролю, правесці дэфектаскапiю і запоўніць пратакол кантролю за мінімальны прамежак часу.
  
Аўтасчэпкі, бакавыя рама, цягавы хамут, маятнікавай падвеска і іншыя дэталі рухомага складу - кожная дэталь патрабавала свайго падыходу. За выкананнем тэхналогіі правядзення кантролю ўважліва сачыла конкурсная камісія.
Віталю Шаура шукаць дэфекты мела быць у колавай пары электравоза ВЛ80. Нягледзячы на тое, што дэталь не вагона, а лакаматыўная, канкурсант з заданнем справіўся паспяхова. Зрэшты, складаныя пытанні і заданні не павінны ставіць у тупік сапраўднага прафесіянала, кожны дэфектаскапiст павінен быць універсальным спецыялістам.
Заключны этап - кантроль цельнкатанай колы на навучальным стэнде СДВК. Кожнаму ўдзельніку трэба было на час правесці кантроль яго пэўнай зоны.
- Гэта важны этап у працы кожнага дэфектаскапiста, якую яны выконваюць штодня, - каментуе Вольга Хадор. - Ва ўсіх вагонных дэпо Беларускай чыгункі для кантролю цельнакатаных колаў выкарыстоўваецца стэнд СДВК. Ён дазваляе аўтаматызаваць працэс і скараціць час кантролю да 10 хвілін. Дазвол на набыццё вучэбнага стэнда СДВК нам даў начальнік Беларускай чыгункі Уладзімір Марозаў падчас наведвання нашага падраздзялення на вясновым камісійнай аглядзе. Адпаведна мы ўключылі яго выкарыстанне ў конкурсную праграму.
  
Стэнд ўяўляе сабой адну ванну з цельнакатаным колам. Ён неабходны перш за ўсё ў навучальных мэтах, бо дае магчымасць навучыць слухачоў правільна працаваць на дадзеным абсталяванні. Стэнд дазваляе кантраляваць небяспечныя зоны, дзе часцей за ўсё развіваюцца дэфекты - грэбень, паверхню катання, прыабадную зону колы.
Пасля ўсіх выпрабаванняў і падвядзення вынікаў старшыня конкурснай камісіі, начальнік тэхнічнага аддзела службы вагоннага гаспадаркі Вадзім Камароўскі агучыў імёны пераможцаў. Першае месца заняў Віталь Шаура, дэфектаскапiст з рэфрыжэратарнага вагоннага дэпо Маладзечна. Нязначную колькасць балаў саступіў яму Юрый Разу'еў, які прадстаўляў Віцебскае вагоннае дэпо. Таццяна Дзядкова з Жлобінскага вагоннага дэпо, дарэчы, пераможца самага першага конкурсу дэфектаскапiстаў у 2008 годзе, заняла трэцяе месца. У гэты дзень у яе быў і асабістае свята - дзень нараджэння, таму прызавое месца ў прафесійным конкурсе стала добрым падарункам.
- Тэарэтычная і практычная падрыхтоўка удзельнікаў штогод павялічваецца, - падкрэсліў член конкурснай камісіі, вядучы інжынер службы вагоннага гаспадаркі Павел Пракапцоў. - Упершыню пераможцам стаў прадстаўнік рэфрыжэратарных вагоннага дэпо Маладзечна. Варта адзначыць і мэтанакіраваную працу па падрыхтоўцы дэфектаскапiстаў у Віцебску, якая прынесла вынік. Зрэшты, і іншыя ўдзельнікі конкурсу прадэманстравалі высокі ўзровень ведаў і практычных навыкаў.
 
Алена Кравец
 
 
Да спісу навін за 2016 год