Мінск-Сартавальны: не змяншаючы тэмпу
18 лістапада 2016
Гэты год для калектыву станцыі Мінск-Сартавальны адзначаны адразу некалькімі падзеямі.
На яе базе быў створаны Цэнтр кіравання і транспартнага абслугоўвання, інжынер тэхнічнага аддзела Таццяна Дзянісава ўвайшла ў лік лепшых рацыяналізатараў Беларускай чыгункі, а па выніках
паўгоддзя калектыў апынуўся ў ліку лепшых у галіновым спаборніцтве магістралі. У гэтым годзе станцыя адзначае сваё 145-годдзе. Акрамя таго, 40 год таму была ўкаранёна новая маршрутна-Рэлейнай
цэнтралізацыя стрэлак і сігналаў.
Мадэрнізацыя, аптымізацыя, эканомія
Яшчэ ў бытнасць СССР станцыя Мінск-Сартавальны ўваходзіла ў лік вырашальных на сеткі МПС. Значнасць яе захоўваецца вось ужо некалькі дзесяцігоддзяў. Сёння гэта самая буйная сартавальная станцыя
Беларускай магістралі, дзе ў суткі ў сярэднім распускаецца больш за 2,5 тыс. вагонаў і фармуецца каля 50 грузавых цягнікоў. Безумоўна, гэта не мяжа. Нярэдка горка прымае і звыш 3 тыс. вагонаў, а
пікам стаў 2013 год, калі тут перапрацоўвалася і больш
4 тыс. вагонаў. За 10 месяцаў гэтага года план па роспуску вагонаў выкананы на 110%: сталічная сартавальная горка прапусціла амаль 690 тыс. вагонаў.
З нядрэннымі вынікамі завяршылі 10 месяцаў года станционники і па іншых паказчыках. Просты транзітнага вагона з перапрацоўкай - 9,68 гадзіны, або 105,4% да плана, без перапрацоўкі - 1,17 гадзіны
(118,8%), сярэднясутачны вагонооборот - 5568 вагонаў (109,3%), перапрацоўка на адзін лакаматыў - 712 вагонаў, або 112,9% да плана, сярэдняя вага цягніка - 3748 тон, або 100,8% да плана.
Грузавая праца - яшчэ адзін напрамак дзейнасці станцыі, якая мае 14 пад'язных шляхоў. Паслугамі чыгуначнікаў карыстаюцца ААТ «Мінскі вагонарамонтны завод», ААТ
«Мінскі камбінат сілікатных вырабаў», сталічныя вагоннае дэпо, дыстанцыя шляху, УП "Белчыгзабясп".
- Для аптымізацыі працы, павышэння якасці абслугоўвання кліентаў, стварэння аптымальна зручных умоў у гэтым годзе на базе станцыі быў створаны Цэнтр кіравання і транспартнага абслугоўвання
(ЦУТО), - распавядае начальнік станцыі Віталь Панюшенко. - Афармленне перавозачных дакументаў, якое раней выконвалася на станцыях Минск¬-Сартавальны, Минск¬-Паўночны і
Мінск-¬Южный, цяпер засяроджана ў адным месцы. Цяпер у ЦУТО больш за 40 пастаянных буйных кліентаў, якія ажыццяўляюць пагрузку і выгрузку на 20 дзеючых пад'язных шляхах трох станцый.
Гэта такія буйныя прадпрыемствы, як ЗАТ «Атлант», ААТ «МАПІД», ААТ «Керамін», ААТ «Мінскі завод ацяпляльнага абсталявання», УЧП
«Дарыда», ААТ «Мінскі завод будаўнічых матэрыялаў», ТАА «ЭкспортМегаТранс», ААТ «Мінбакалеягандаль », УП«
Спецбетонстрой », ААТ« Крыён », СМП¬-738, ААТ« Мінскі вагонарамонтны завод »і іншыя. Сёння ЦУТО афармляе больш за 500 вагонаў у месяц пад пагрузку
і больш за 2 тыс. - Пад выгрузку. У суткі ў сярэднім спаганяецца правазных плацяжоў і дадатковых збораў на суму больш за 11 тыс. рублёў.
Вялікую ўвагу на станцыі надаецца пытанням аховы працы. У 2015 годзе калектыў заняў першае месца ў дарожным конкурсе «Лепшы праект (ідэя) па паляпшэнню ўмоў аховы працы», а ў
цяперашнім за стварэнне і паляпшэнне санітарна-бытавых умоў прысуджана трэцяе месца ў отделенческая конкурсе.
На працягу ўсёй гісторыі станцыя не толькі мадэрнізавалася тэхнічна, але і ўдасканальвала свае тэхналогіі працы. У гэтым немалая заслуга рацыяналізатараў і, безумоўна, кіраўніцтва. Распрацоўкай
станционников з'яўляецца ўпершыню ўкаранёная на магістралі ў 2013 годзе сістэма арганізацыі падоўжнага асвятлення з выкарыстаннем RF-радыёсувязі. Дзякуючы ёй знізіліся энергазатраты ў парках
станцыі, асабліва ў перыяд няпоўнай загружанасці цягнікамі.
- Самымі выніковымі ў сталічным аддзяленні сталі два рацпрапаноў - «Змена тэхналогіі развоза мясцовага грузу на станцыі Мінск-Паўднёвы лакаматывам станцыі Мінск-Сартавальны» і
«Змена тэхналогіі фарміравання цягніка на станцыі Мінск-Паўднёвы». Гэтыя навацыі зэканомілі значныя сродкі, - адзначае галоўны інжынер прадпрыемства Максім Марозаў, таксама ўнёс
свой уклад у іх ўкараненне. - Яны дазволілі, у прыватнасці, павялічыць прадукцыйнасць манеўровага лакаматыва і эфектыўнасць працы, паменшыць выдаткі, звязаныя з невытворчыя прастоем лакаматыва ў
чаканні падачы - уборкі вагонаў, а таксама просты мясцовага вагона на станцыі Мінск-Паўднёвы. А ў цэлым - палепшылі эксплуатацыйныя паказчыкі сталічнай суполкі. Адзін з аўтараў гэтых тэхналогій -
інжынер тэхнічнага аддзела станцыі Таццяна Дзянісава, названая лепшым рацыяналізатарам Беларускай па выніках 2015 года.
Iмі ганарацца
Кіраўніцтва магістралі і сталічнага аддзялення па вартасці ацаніла працу і іншых работнікаў станцыі. У гэтым годзе складальнік цягнікоў Алег Кіман адзначаны знакам «Выдатнiк Беларускай
чыгункi», а яго калега Анатоль Котко і начальнік пункта камерцыйнага агляду цягнікоў Пётр Говар - знакам «За добрасумленную працу на Беларускай чыгунцы» ІІІ ступені.
Аператару паста цэнтралізацыі Наталлі Жмак ўручана Ганаровая грамата Мінскага аддзялення, а імя дзяжурнага па сартавальнай горцы Наталлі Шаўко занесена на Дошку гонару аддзялення. Лепшымі ў
аддзяленні ў сваіх прафесіях сталі дзяжурны па парку Таццяна Жукоўская і станцыйны дыспетчар Дзмітрый Смалюк.
Сёння на станцыі працуе 286 чалавек, больш за трэць з якіх - моладзь. Усе гэтыя людзі - актыўныя ўдзельнікі грамадскага, культурнага, спартыўнага жыцця магістралі.
- У 2014 годзе наша каманда заняла першае месца ў дарожным конкурсе гумарыстычных інсцэніровак «Старыя казкі на чыгуначны лад», - распавядае намеснік начальніка станцыі Інэса
Усенкова. - Лепшай у дарожным конкурсе малюнкаў і карыкатур прызнана работа прыёмшчыка цягнікоў Аляксандра Хурсевiча. У конкурсе сярод шматдзетных сем'яў «Мы - сям'я»
першай стала сям'я прыбіральніка тэрыторый Таццяны Бяляўскай, сям'я прыёмшчыка цягнікоў Сяргея Мехава другой ў конкурсе «Тата, мама, я - спартыўная сям'я».
Каманда «Асобы сталіцы» Мінскага аддзялення, у складзе якой ёсць і нашы работнікі, на апошнім фестывалі «Клуб вясёлых чыгуначнікаў» таксама стала пераможцай. Наша
моладзь - пастаянны ўдзельнік рэспубліканскага спартыўнага фестывалю «Алімпія».
Для многіх пакаленняў калектыў станцыі стаў сапраўдным домам са сваімі каштоўнасцямі. Тут яны прайшлі добрую школу майстэрства, набылі жыццёвы вопыт, што ў далейшым спрыяла іх прафесійнаму
росту. І гэтая традыцыя працягвае жыць.
Экскурс у гісторыю
Першыя цягнікі на Брэст і Маскву са станцыі Мінск адправіліся 28 лістапада (16 лістапада па старым стылі) 1871 года года. Тады тут былi пасажырскi будынак, буфет, тры платформы, чатыры жылыя
дамы, казарма, а таксама 15 шляхоў, 51 стрелочных перакладаў, 6 стрэлачных пастоў. На працягу 10 наступных гадоў з'явіліся другi адміністрацыйны будынак і таварная кантора. У пачатку ХХ
стагоддзя далучыліся новыя пабудовы.
Актыўна развівалася станцыя ў гады першых пяцігодак. Было выкладзена 92 км станцыйных шляхоў, збудаваныя пагрузачна-выгрузныя пляцоўкі, новыя платформы, спецыяльныя прылады і тэхнічныя будынкі,
з'явілася малая механізацыя. Пасля вызвалення Беларусі ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў ўжо да канца 1944 году былі адноўлены практычна ўсе службовыя памяшканні, у 1945-м вагоноабарот дасягнуў
даваеннага ўзроўню, а ў 1947-м зарабіла сартавальная горка.
У 1950-я асаблівы размах атрымала фарміраванне цяжкавагавых цягнікоў. Ужываючы ў сваёй працы прагрэсіўныя метады, за пяцігоддзе перадавікі станцыі вызвалілі для дадатковай пагрузкі звыш 1000
вагонаў. Вырашэнню многіх тэхнічных задач дапамагалі ідэі рацыяналізатараў і вынаходнікаў. Наватары станцыі зрабілі багата рацпрапаноў, накіраваных на павышэнне прадукцыйнасці працы, зніжэнне
сабекошту перавозак, паляпшэнне ўмоў працы і тэхнікі бяспекі.
У 1960-я тут быў укаранёны прагрэсіўны метад Пермскага аддзялення - тэхналогія планавання цягнікаўтварэння па чатырохгадзінных перыядах. У 1968 году пачалася рэканструкцыя станцыі, якая
працягнулася да сярэдзіны 1970-х.
Быў пабудаваны новы парк прыёму цягнікоў, узведзены новы пост ЭЦ, механізаваная сартавальная горка, маршрутна-ўкаранёна Рэлейнай электрычная цэнтралізацыя стрэлак і сігналаў. Яна адкрыла вялікія
магчымасці для ўстойлівай работы вырашальнай станцыі аддзялення і дарогі. У чарговы раз мадэрнізацыя сартавальнай горкі прайшла ў пачатку 2000-х гадоў, калі была карэнным чынам перабудаваць сістэма
горочной аўтаматычнай цэнтралізацыі.
У розныя гады станцыю узначальвалі Сяргей Касцюкевіч, Георгій Сарокін, Валянцін Жарын, Георгій Пруiдзе, Уладзімір Рынг, Пётр Дзянісаў, Пётр Бялянка, Анатоль Паўлаў.