Вы выкарыстоўваеце састарэлы браўзэр. Каб карыстацца ўсімі магчымасцямі сайта, загрузіце і ўсталюйце адзін з гэтых браўзэраў:

БЕЛ

Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі

Заўседы з добрым настоем

05 снежня 2016

Нават калі дзень не задаўся і надвор'е не радуе, на працы завал і дома куча спраў, — настрой абавязкова палепшыцца, варта толькі ўбачыць ветлівыя ўсмешкі выпраўным білетных касіраў станцыі Мінск-Пасажырскі Яўгеніі Трыфанавай і Анастасіі Лукашэвіч. Ужо больш за год дзяўчаты працуюць на цягніках гарадскіх ліній.
 
Дадзеныя склады курсуюць па трох напрамках, звязваючы сталіцу з гарадамі-спадарожнікамі - Заслаўем, Руденском і Смалявічамі. Насця і Жэня кажуць, што незалежна ад маршруту, пікі загружанасці супадаюць. Раніцай людзі спяшаюцца ў Мінск на працу, а вечарам — назад. У гадзіны піка маім суразмоўніцам і прысесці няма калі. Пасажыраў у салоне шмат, адлегласць паміж прыпынкамі цягнік пераадольвае хутка, трэба паспець праверыць у усіх, што ўвайшлі праязны дакумент, каго трэба — абiлецiь. «Затое не сумна, — усміхаецца Жэня. — Увесь час у руху, у зносінах. Час пралятае хутка. Тых, хто штодня ездзіць з намі на працу і назад, мы ўжо ведаем у твар. І яны нас пазнаюць: у горадзе сустрэнуць — вітаюцца «.
У цягніках гарадскіх ліній выкарыстоўваюцца праязныя дакументы некалькіх відаў. Напрыклад, звыклы для мінчукоў і гасцей сталіцы талончык, толькі з эмблемай ЭПг або чэкавы білет, які выдаюць у чыгуначнай касе. Білет таксама можна купіць у выпраўных касіраў непасрэдна ў салоне. Многія пастаянныя пасажыры карыстаюцца праязнымі - папяровымі або смарт-картамі, якія прыкладваюць да валідатары. Дзіўна, як Насця і Жэня ня губляюцца ў такой вялікай разнастайнасці дакументаў. «Гэта толькі здаецца складаным, а з вопытам вачэй становіцца накіданым», — тлумачыць Жэня.
 
Ня выклікала вялікіх цяжкасцяў у дзяўчат і якая прайшла нядаўна дэнамінацыя: з манетамі і новымі купюрамі яны асвоіліся хутка. «Калі старыя грошы цалкам выйдуць з абарачэння, будзе лягчэй», — кажа Насця.
На жаль, яшчэ не ўсе пасажыры добра знаёмыя з правіламі перавозак чыгуначным транспартам. Таму раз-пораз ў іх узнікаюць пытанні: ці можна правозіць ровар, хатніх жывёл і т. д. Дзяўчыны цярпліва тлумачаць кожнаму іх правы і абавязкі. "Напрыклад, інваліды першай і другой груп агульнага захворвання маюць права на бясплатны праезд. Дзеці да 7 гадоў - таксама. Толькі не ўсе бацькі ведаюць, што на дзіця трэба афармляць безграшовы білет, для чаго неабходна прад'явіць арыгінал адпаведнага дакумента", — распавядае Жэня.
 
Дзяўчаты не толькі калегі, але і сяброўкі: пазнаёміліся яны ў сталічным чыгуначным каледжы ім. Е. П. Юшкевіча, дзе вучыліся на адным курсе. Практыку праходзілі ў Мінскім вагонным участку, праўда, на розных напрамках і ў розных цягніковых брыгадах. А пасябравалі юныя чыгуначніцы пасля таго, як разам сталі працаваць выпраўнымi білетнымi касірамі станцыі Мінск-Пасажырскі ў цягніках гарадскіх ліній. Тут ім вельмі падабаецца. Асабліва адзначылі камфартабельныя салоны і зручны графік.
 
Вольны час Насця і Жэня таксама імкнуцца праводзіць разам, у кампаніі сяброў. Камунікабельныя, вясёлыя, дзе б ні з'явіліся, яны заўсёды прыцягваюць да сябе ўвагу. Але легкадумнымі іх не назавеш. Абедзве суразмоўніцы адзначылі, што ў прадстаўніках моцнага полу ў першую чаргу цэняць надзейнасць, самастойнасць, дысцыплінаванасць, павагу да жанчыны. Менавіта таму ў жаніхі выбралі чыгуначнікаў.
 
Інга МИНДАЛЁВА
 
 
Да спісу навін за 2016 год